Mencari Kawan Yang Betul

bismillahirrohmanirrohim.

Now listening  –Dil Ne Yeh Kaha He Dil Se

Ehem. kali neh aku menulis lagi. tapi kali ni aku menulis menggunakan Windows Live Writer.

Mencari kawan yang betul. ehem, aku taw tajuk di atas aku cilok dari blog kawan aku.  hehe. Tajuk di atas sekadar gimik, aku di sini ingin bercerita tentang .. jeng jeng jeng..

                     

              Tidak Memilih Kawan

banyak jenis orang di dunia ni, ada yang memilih kawan, ada yang x memilih kawan. let think positive oraite? Aku? aku terletak dalam jenis mana? sebenarnya aku pun belum pasti lagi, sebab aku belum bertemu banyak lagi kawan, lagi-lagi aku kan baru berumur 21 tahun, masih banyak yang aku perlu pelajari sebenarnya. begitu juga dengan kawan. banyak lagi yang aku belum terjumpa. mungkin akan bertambah dan mungkin juga akan berkurang, who knows?

Ahhhh best tul lagu hindi aku dengar nih. ehhh melalut kejap. Aku, jahat kah orang tuh aku kawan jak. Baikkah perangai orang tuh, aku kawan juga. Kuat nangis ka orang tuh aku kawan juga. Kuat marah kawan juga. Sensetif kawan juga.

Ada certain orang, bila dengar cerita buruk tentang orang tuh, terus direct x suka n x mahu berkawan dengan si dia tuh. Bagi aku, kalau begitulah perangai 2×5 jak lah dengan perangai orang yang dia benci tuh. Benda nih bukan tipu, tapi berlaku di sekeliling aku. Aku perhati jak lah. NDAK FAHAM AKU SEBENARNYA dengan perangai itu.

Kalau aku, i’m stick with my own opinion. ecece, trip cakap BI. kalau aku, selagi orang tuh ndak pernah buat jahat dengan aku, selagi tuh aku berkawan. 🙂  selagi orang belum marah2 ma aku, selagi tuh aku kawan. cakap jak aku minta puji dengan perangai aku ni? ehhh adakah? manalah taw ada? hahaha. Orang kata, cegah sebelum terkena. yahhh cegah, aku pun berfikir jg, tapi apalah faedah yang di dapati dengan x berkawan dengan orang yg d cakap perangai buruk? aku suka berkawan, aku suka jg ketawa dan menangis,  apapun, selagi orang tuh baik dengan aku, kita layan lah dia baik juga seadanya. ^^

hehe, ada juga lagi benda ni. Konon kerna nila setitik rosak susu sebelanga la? aku selalu dengar kawan aku si anu cakap, si anu nih kin malu part kita jak.  Bila dengar aku just diam jak. Sebab si anu yang di katakan sorang dari my bestie di sini. Bila aku dengar kawan aku si anu ni cakap pasal tuh, terfikir juga aku, dia ni memang terasa malu kah, or sekadar di mulut jak??? NDAK lah juga aku tahu apa yang mahu di malukan. Actually, perangai ko yg membawa cerita tuh lagi memalukan. aib biar aib, yang kau bising-bising. aku x faham juga. kalau kamu cakap hal tuh, aku diam jak. Macam dorang x pernah wat hal tuh. memang juga salah kawan aku tuh, tapi aku kesian jg sama dia. sebab banyak yang aku nampak menjauhkan diri dari dia.  ohhh manusia terlalu memilih kawan. dia tidak buat salah apa-apa pun sama kamu. kamu jak la yg ada, kamu umpat dia belakang-belakang. trip2 malu lah konon kan sebab dia? terlampau pun. bukan dia buat jahat sama kamu pun. grrrrrrr. xpa kawan. pahala banyak sama ko. senyum.. 🙂

ok hampir di akhir cerita da aku. In a nutshell, #cakap BI lg, aku berdoa dan berharap aku xkan tergolong dalam golongan orang yang memilih kawan. memang aku x memilih kawan pun. aku kawan dengan semua, cuma mungkin aku ni kurang mesra sikit? hihihi.. aku x memilih kawan , aku berkawan dengan sorang kawan yang malar cakap diri miskin, maka berduit, akujg banyak berkawan dengan orang yang cakap dirinya hitam, maka hatinya putih. aku malar jga berkawan dengan yang pendek, tapi tinggi ilmunya.  aku juga berkawan dengan orang yang jahat, tapi baik hatinya. Aku jg berkawan jg dengan orang yang macam-macam. macam-macam jenis kawan aku.

sekarang mereka berada di mana-mana di Malaysia.. ^^

yang menulis,
shark 

Leave a Reply

