Baju Kurung

bismillahirrohmanirrohim.

Baju kurung? siapa yang x pakai benda ni? Baju kurung, kalau kita imbas sejarah asal dia, opkos asalnya orang Melayu yang pakai. Melayu-Malaysia. its same.  Aku orang bajau. Patut aku pakai baju bajau? haha. berat, bawa besi. Aku orang bumiputra n aku sangat gilaaaaa sukaaaaaa pakaiiiiiiiii bajuuuuuuuuuuuu kurunggggggg!  orang Melayu sekarang, aku ndak tahulah apa baju fevret dorang. Rambut pun perang. mungkin dorg ingat dorg di LONDON kot? kebanyakan baju fevret bukan lagi baju kurung, tapi baju-nampakkan-dada.

baju kurung putih. okeh boleh sudah pi nikah :p

 

Baju kurung, memang baju kegemaran aku. Aku suka pakai. Well, untuk kefahaman yang lanjut supaya difahami, orang macam aku nih kan, baju susah maw cari. sebab tuh aku suka pakai baju kurung, tiada saiz yang ndak muat, mest maw muat . serius, aku suka. lagi pun tutup aurat juga lah.  lagi pun baju kurun banyak bunga2 dia. cantik!

Pergi kelas pun, selama aku 6 sem di UiTM nih, boleh kira berapa kali aku pakai baju biasa? macam 3 kali jak taw. and the rest, aku pakai baju kurung. Pakai baju biasa pun kalau mcm ada kawad gitu, memang wajib pakai baju biasa. tapi kisah baju biasa tuh cuma time aku part 1 dulu. itu sahaja.

tapi ada 1 hal aku sedih dalam hati sikit, bila hari tuh, aku jmpa kawan aku pakai baju kurung, dia kata “balik-balik ko baju kurung, ko xda baju lain ka? ” tersentap aku dalam hati. kuno kah aku pakai baju kurung?? kunokah sangat?  wuwuwuwuw T_T mahu jak aku menangis, tapi aku tabah, malas maw tunjuk sedih aku.  Kah dia malu aku pakai baju kurung jak?  Malu jalan dengan aku? ndak up-to-date la bah tuh kan? aku biasa jak. up-to ka ndak, aku xda feeling. dunia duniaa.. kasi biar jak la bah aku pakai  baju kurung. hehe.

Okeh, sampai hujung nih lah aku mahu cakap yang aku suka pakai baju kurung. memang aku suka pakai. Mama aku banyak buat baju kurung untuk aku, aku pakai pun untuk menghargai mama aku jg yang selalu buatkan baju kurung.
TQ mama. ^..^

fact : pakai baju kurung membuatkan anda nampak sopan walaupun mulut kurang sopan. diam lagi bagus.

 

yang benar,
kira 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s