Enjoy-My-Ride

Bismillahirrohmanirrohim.

Siapa kawan kau nak?”

“tiada 1 orang jak aku bapa”

Begitu lah soalan yang bapa aku selalu ajukan sama aku, setiap hari jumaat, atau pun bila aku otw balik Kota Belud sudah.

kau balik 1 orang Kira? yahhh yahhhh. 1 orang jak aku selalu. jangan lah terkejut sangat! hehe. macam lah kamu terkejut kan. =..=’

Bila aku balik Kota Belud aka kg aku lah di Timbang Dayang tuh, aku selalu balik sorang-sorang. Forever Alone lah kan? =..=’ haha, kalau hari tuh patutnya aku balik dengan Nurul, tapi bila aku tanya balik, dia jadi ka x ikut aku balik.. ohhh x jadi. memang aku forever alone lah kalau balik kg. =..=’  never mind. best apa 1 orang. hehe

forever_alone_by_foreveraloneplz

Satu orang jak aku memandu. Bosan? ohhh tidak, memang aku selalu gak rasa bosan, tapi kalau memandu satu orang, aku x pernah rasa bosan pun ^^ . Aku ni hobi menyanyi, jadi sebelum jalan, aku selalu masukkan lagu fevret aku dalam pen drive then dengar di kereta.

Jadi sepanjang dari Kota Kinabalu tuh la aku menyanyi ndak habis-habis. berhenti bila penat, then sambung balik. itu jak lah kerja aku bila aku sorang-sorang. Perjalanan ke kb ambik masa 45- 1 jam lah. jadi sekitar itu lah aku melalak-lalak dalam kereta, stereng aku gendang-gendang. buat-buat irama lah kononn. cehhhh. hahaha! kalau suda minat . mimang. bila lagu yg aku suka tuh habis, aku ulang-ulang lagi. sampai lah aku bosan, aku tukar lagu lain. =..=’

Baru tuh, yang paling x boleh blah, bila lagu yang rancak keluar, aku pandu laju terus, bagi semangat lah kunun tuh sama pemanduan aku. Lagu-lagu nih kan, mempengaruhi pemanduan aku betul lah. nasib ingat kata sorg kawan, “ingatlah orang tersayang”. Bila lagu sedih keluar, mula lah aku nangis seorang diri dalam kereta. mengingati kisah sedih dalam hidup aku lah. adididididiiiii. parah aku ni taw, bilang tuh orang yg bagi ceramah time aku mula-mula ambik lesen dulu..

“kalau kamu memandu, emosi perlu stabil!’”

ohhh aku x tahulah emosi aku stabil ka or kurang waras. =..=’

Bila memandu balik, aku selalu terbayang aku kemalangan di jalan raya. Nauzubillah!
selalu macam tuh, ndak pernah miss.  then terbayang lah aku orang kerumuni aku, then cari telepon aku lah yg tercampak d mana-mana, then call bapa aku. –maaflah imaginasi terlalu tinggi. =..=’

okeh itulah kisah aku. nnti aku cer lagi ahhh wahai WordPress? d sebabkan xda apa-apa follower/kawan aku sini, jadi aku bercakap dengan ko lah. hihihi ^^

itulah aku, aku suka menyanyi time aku memandu. –enjoy-ma-ride

yang benar,
kira

 

 

Leave a Reply

