Balai Bomba

bismillahirrohmanirrohim.

Oh izinkan diri ini untuk meng-share sesuatu yg menhiburkan jiwa aku yang sedang sio-siok study tadi.

Tadi, aku dapat sms, entah sepa. yang pasti nombor itu tidak ada dalam contact list aku.

“SYAKIRA KO P BLAI BOMBA ESK JM7.30..UDA USTD KC THU MADAM TU”

Aikk?? apasal nih? hati aku tersentak. terkejut. Bila masa aku ada kaitan dengan Balai Bomba ni?? mahu dikatakan aku posting macam Saya Rosley, tidak juga. Terkejut gila aku. apasal tiba-tiba ni??

Dalam fikiran aku, yang Ustaz tuh, Ustaz Bungsu. Madam yang kena cakap itu, Madam Mydah.

“haaa? Blai boMba wat apa? sepa ni?”
Aku yang sememangnya terkejut beruk pun bertanya kembali.

“Irwan ba..ko dapat ka? Bup esk bwt pemilihan pringkt zon uda.”
Ohhh namanya Irwan. Bercakap aku dalam hati.

“Irwan? Nama Fb? Hehe. Aq pun x taw aq dpt ka x.”
cehh nakal jg aku ni, maw jg taw nama Fb, hahah. Mestilah, supaya aku pun boleh tahu, orang nya siapa yang tiba-tiba punya numbul aku.

kihkihkih. #ketawa nakal. (nakal la sangat =..=')

“Ne Syakira bte harun ka?? Bukan kta uda jadi fren meh??Napa plak ko mo tanya fb segala? Atau saya clap?”
balasnya.

“oh kalo syakirah tuh memang, but sya bukan syakirah harun, sya ctsyakirah saidi =) p2tla sya pun eran gak tba2. Huhu..Apa pun x perlu malu, sya ok jak ๐Ÿ˜‰ ”
Terus aku terus terang, malas mok main-main lagi.ย Kejam juga aku cakap ama dia ndak perlu malu tuh. Pasti dia malu! huahuahua ^^

“haha sorry ye..hehe ^_^ k sya thn2 mlu jk la..lgi pun muka sya tebal skrg..coz clap pakai pencuci muka..haha gurau ye..^_^ k sorry..”

Okeh itulah antara perbualan aku ngan seorang yang aku x kenali. layan jak lah. Yang aku lucu, ada lagi seorang USTAZ sms aku.

“a’kum syakira. Ustaz Arif ni. Ko mo ikut pemilihan bomba peringkat daerah esok jam 7.30pg d balai? Klu ko ikut ko datang jak dgn pakaian utk kawad a, nnti saya bagitau cgu Rohani. Cmana dengan kadet polis hari tu? Ko dpt?”ย 

Aku dapat msg nih, sejurus lepas budak irwan tuh sms?? Apakah ini? apa kes aku terlibat dengan kawad kaki ni?? Ustaz Arif manakah ini??! setahu aku mana pernah muncul nama seorang Ustaz Arif dalam kamus hidup aku. Ustaz Amir adalah.
Aku tertanya-tanya, mana bah dorang dapat nombor 0198*29383 aku tuh? ย  Dua orang sudah panggil aku, dgan nama betul aku plak tuh? Siap suruh pakai baju kawad lah. Aku mana punya baju kawad? mana pernah muat baju kawad dengan aku. =..=’
Kadet polis lagi. aku mana ada ikut kadet polis? adehhhh. At last ketawa2 gak aku atas kehairanan aku.

Aku post sebagai ingatan. sebab aku akan padam sms tuh. sms orang penting ja yang akan kekal di telepon aku. =D

#at conclusion, akhirnya aku tahu orang tuh siapa, dia adik kawan aku Nurul, namanya Irwan.

Leave a Reply

