list-to-do for this holidays

bismillahirrohmanirrohim

Disebabkan nanti 6 bulan aku di rumah, and aku bangas-bangas lah kali tuh di rumah, aku da plan, perancangan aku yang tidak seberapa ni or yang entah-jadi-katidak-ni di rumah nanti. huhahuhahuahuaha

  1. Aku mahu kasi turun berat badan! wakakakaka, memang bunyi agak kelakar, tapi aku perlukan berat badan yg baru . yg lagi ringan sikit.haha. mama aku kata, kalau berat aku turun 20kg, dia bagi aku Rm200!
  2. Aku mahu kasi bersih rumah. lap pintu, cermin, rajin menyapu, mop lantai lagi..
  3. mahu cuci pinggan. Sebab setiap pagi mama n adik kasi tinggal rumah dengan cawan n mangkuk diorang tidak bercuci. maw cepat ke sekolah.
  4. aku mahu MEMASAKKK! Ohh yeah, memang impian semua orang/girl maw pandai memasak kan? aku da fikir, untuk baucer aku kali ni aku mahu belajar memasak dengan membeli buku masakan. Apamacam? Ok ka jo
  5. aku mahu pandai buat kek. Yeahh. Orang kata, pandai makan, pandai lah buat =..=’ ย yahh, aku sangat suka makan kek, terutama secret recipe punya kek, chocolate indulgence. umph! (masih dalam wishlist aku, nnti balik kk, maw makan, chaebal! )
  6. Aku rasa, aku mahu bercucuk tanam. Hari tuh, aku nampak weeds kena jual dekat Gui Brothers, terus aku rasa mahu beli. RM2 1 paket. jadi aku rasa aku mahu terus memanfaatkan tanah-tanah yang ada di rumah ni. mari memakmurkan dan memanfaatkan bumi Allah. dapat pahala taw! ( entah chapter berapa ni time aku belajar, PQS/PSI ka dulu.lupa)
  7. aku maw kuruskan badan. kurus kurus kurus, =..= puas suda aku di hina gemuk ni. chaebal!
  8. Aku mahu khatam al-quran lagi. Baru sekali / 2x aku khatam. sekarang aku dalam usaha mengkhatamkan dan memahami al-quran lagi. Teringat babu aku yang kasi beli aku tafsir, satu2nya tafsir yang aku ada, akan aku manfaatkannya. Sekarang baru dalam surah al-maidah.
  9. mahu rajin2 baca al-quran. dunia pun semakin tua seharusnyas kita perbanyakkan amal ibadah. babu aku kata, kalau baca al-quran selepas solat subuh, bikin celik minda. maw jg aku.
  10. kalau lah aku dapat jadi cikgu ganti, gaji pertama aku, maw belanja dorang mama n bapa, and aku actually, maw beli tablet bah ni, ehh bukan yg mahal gila tuh, yg RM200 lebih jak tuh, yg khas tuk melukis2 tuh. maw betul aku benda tuh. aku selalu harap aku ada satu. ( dalam mimpi lah besar)
  11. ohhhh setakat itu ini saajalah? nanti aku tambah lagi impian aku time cuti nih.

yang benar,
kirakekuriย 

2 thoughts on “list-to-do for this holidays

  1. aku pown mau kurus gak
    habis baju aku yg saiz s n suar dah x muat (geram tol)

    aku sekarang dlm process mengkhatamkan al quran
    target 1 bulan konon
    but after solat,2 helai jak baca
    hehehe

    1. haha iyah? ko dah mo join my club ni myen. hihihi
      tidak apa bah tuh, ingatlah pepatah mengatakan, sedikit-sedikit, lama2 jadi bukit. =) jadi teruskan sahaja usaha itu, 2 helai pun 2 helai lah. lama2 kalau kita teruskan, insyaAllah, khatam jg tu ๐Ÿ˜‰

Leave a Reply

