5/4/2012

bismillah. hari ini aku bangun awal. Bangun then sarapan makan kui sakui? cakui? aku pun ndak tahu mahu sebut apa nama kuih tu. yang aku tahu makan ja.
Actually kuih tu aku beli bersama sorang sahabat aku, nurul di pekan Tuaran. kelmarin, tapi xda orang nak makan, jadi aku makan lah. panaskan dalam oven.

Then aku sapu dapur, ruang makan, ruang tamu. luar rumah, lap almari, lap meja, masak lauk, masak nasi segala bagai. Sekali aku tengok jam? baru jam 11.30 pagi? ehh awalnya aku memasak. detik hatiku. Tadi aku da masak, sayur kubis tumis bersama lobak, dan nugget untuk adik lelaki aku.

Masih awal. detik hatiku. untuk cuti kali ni, aku akan buat kerja rumah. kalau malas, aku akan cuba rajinkan diri dan diam2 jak lah. Terus aku menonton rancangan Asian Food Channel. Tengok The Boss. best jugak, dia buat pasta. Tapi pasta BABI, tapi aku apa kesah? aku layan ja. tengok ja, bukan makan pun..terus aku angan2 yang babi tuh ble tukar jadi ayam bah.

Terus aku bersemangat mahu belajar memasak. Aku kan perempuan. yang aku tahu masak sekarang ni hal basic ja. nanti aku mahu masak bagus-baguslah. Untuk masa hadapan. haha. erkkk.
balik2 aku cerita masa hadapan. maaflah, kejadian lalu membuatkan aku terlalu berfikir. hmmmnnn..

Selamat malam wordpress-er. nanti aku datang lagi. =)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s