26/4/2012

 

bismillah.

malam pun telah menjelma, dan semestinya aku pun menjelma juga. aku kan kelawar malam? errkk mengaku pulak aku. choiii . Dari aku sekolah menengah selalu ja tidur lambat, kali ni aku nak awal. eheheh.  konon lah.

Errr, kelmarin lalu, emm maksudnya 2 hari lepas, aku kasi kawan babu aku ke KK. Jadi awallah aku bangun. awal kah tu jam 6.30? itu pun lepas mama aku ketok tingkap bilik time dia mo p sekolah da. =..= Bukan apa, aku malam tuh sangat x dapat tidur, berusaha da aku tidur, tapi hasilnya sama jg. penat. aku x dapat tidur.

Then semestinya pagi-pagi jam 7 da siap da aku. Babu aku datang sekitar jam 7 lebih. Aku pandu kereta Viva. Sampai KK terus ke Wisma Muis. Babu aku mo ambik penyata pendapatan dia. Aku kenakan baju kurung hijau batik dari sarawak yg aku beli. OK aku suka pakai baju kurung ke mana2 n aku memang suka pakai baju ijau tuh.

One_Piece_JK3X.254_20120424-14054408

Iklan jap : CHOPPER COMEL gila babat.

Ingat nak minta my babu tuk belanja tudung, sebab aku memang beli tudung dekat tempat tuh. tapi x kesampaian pulak, mo cepat pi pejabat lembaga Hasil dalam Negeri.

Waktu pergi sesak sangat. Kereta di mana-mana, nasib babu aku yg pandu. kalau aku yang pandu sesak2, aku sakit kepala sendiri, coz aku takut terlanggar kereta orang. nahas aku nanti. Aku bercadang stay dekat kereta sahaja, memandangkan macam banyak orang. Jadi aku malas naik ke atas.  lama-lama waktu aku tengah siok-siok baca novel Aku Dah Kahwin! babu aku call. dia suru aku naik. coz dia maw aku yg tekan2 tuh kasi masuk data dia. eehehe. Bukanla bah mo kata babu aku buta IT, dia memang pandai main komputer cuma bab2 yg menaip ja yg dia teror.

Then, aku pun kuar, biarpun hati aku sebenarnya malas, tapi aku ikutkan juga, babu kan tua dari aku, kurang ajar la namanya kalau aku x dengar cakap. Aku kuncikan kereta. Bila aku tengah jalan memasuki kawasan tuh, aku berselisih dengan seorang lelaki. Dari penampilan dia macam kerja opis gak, koz dia bwa fail bersamanya. Tiba tibaaa diaaa.

“ADA ORANG KENA LANGGAR SANA” tiba-tiba dia bercakap, pekat bahasa Sabahnya.

“BETUL BAH??~” meminta kepastian. Bila fikir balik, apalah perangai aku ni, selalu tanya ‘betul bah?’ dengan orang. dengan orang luar pun aku x sangka aku akan cakap macam tuh. haha Open-mouthed smile selalunya dengan family and kawan2 sahaja.

“IYAHH MATI SUDA DIAA.” terangnya lagi, sambil menunjuk ke tempat kejadian.

“Ohhhh embahh, saya p tingu lah dulu”. kataku. Terus orang itu berlalu.

Aku lihat seumua orang da kerumun tempat tuh. Depan tangga LHDN pun sesak. Banyak orang jakun ingin tahu. aku pun melajukan langkah. Sakit kaki tidak aku endah. Waktu tu ambulance da sampai. Xda can la aku tengok orang yang kena langgar tuh. Diorang kata perempuan. Bawak payung lagi tuh. Time kena langgar, habis terbang payung dan tudung kesan di langgar kereta tuh. Innalillah. Bila Allah kata mati, matilah. Bila-bila masa pun tanpa kita sedari.

Terus aku rasa, itu perempuan mo p kemas kini cukai kot. Terus aku pandai2 membuat kesimpulan yang CUKAI MEMBAWA KEMATIAN. koz tuh orang kan mo p bayar cukai?

Waktu aku dekat atas tuh, sekali time di tempat print kertas cukai entah apa-apa tuh, actually bukan pengetahuan aku, jadi aku x tahu apa-apalah kan. Aku terjumpa dengan kakak sorang ni. Bertudung 3 segi krim. Pakai spek, wajah cina-cina sikit, putih melepak. Sekali aku tengok dia dia tengok aku balik.

“EHHHH, KAMU.. KAMU SEKOLAH TUN SAIDKAN?” katanya. Iyahhh.

Terus dalam hati aku, ehhh kakak ni, patut lah macam pernah nampak. Siapa pulak nama dia ni arh? tapi ndak pulak ter digest di kepala aku. Aku rasa dia mcam student smats batch ke-2.

Then aku kata terima kasih koz tolong printkan.  Smile)i

Sebenarnya aku ingin memanjangkan perbualan, tapi masa semakin suntuk. Aku kena ke Centre Point lagi untuk tebus baucer kakak aku. Aishh ini pun 1 hal. penat aku pusing2. adalah 3 benda yg aku jumpa. hahaaha. yang lain aku g belikan kakak aku novel. =p bab novel next time aku cita sini.

Waktu dekat kaunter tuh, aku kira2 nak ambik baki baucer. Rupanya x bole!. gulp!

“Jadi kamu mahu pakai rm50 jak?” bilang si cashier.

“err endak,””

Ohh kalau macam tuh kena cari barang lah lagi”

Aku tengok amaunt tdi kaunter tuh. RM65.50. OMG!!. TAHUKAN AKU PUN BODOH-BODOH JUGA PI KK NI?? AKU CUMA BAWA RM 1 HINGGIT JAK D DOMPET AKU!  aww mahu x mahu kenalah aku cari lagi benda tk baki tuh. terpaksa bah aku kakak. maaf la bahh arr~ seringgit jak bah duit aku. Pintar pun. Jalan-jalan xda duit. =..=

Lepas tuh kami balik dengan babu. Pi makan lokan n kelapa bakar lagi di salut. sedap pulak taw. kalau aku lapar memang semuanya aku rasa sedap oh. ahahaha. pasal tuh nanti la aku cerita juga. :3

badan aku penat oh. actually aku belum mandi. hahaha, penat buat kek, sekarang la aku mandi ni. biar aku tidur dalam keasaan sejuk2. ouhhhh

kepala penat. badan penat, jiwa penat. semuapun penat. semua orang penat. maaflah.

Leave a Reply

