kemaafan

 

kekadang memaafkan musuh lagi mudah dari memaafkan kawan.  status kawan aku, ildah. betul. kalau terluka hati, terluka sangat. berbekas berhari-hari. sembuh tuh tidak tahu bila.

tapi insyaAllah, kalau di cuba memang boleh tuh. Aku, bukan aku tidak pernah bermusuh dengan sahabat sendiri. teman rapat pulak tu. pernah. itu kisah lalu. pedih rasanya di buat begitu. sangat sakit. sebak sentiasa terasa. tangisan yang ingin keluar di tubir mata, di tahan-tahan sahaja.

ahhhhh biarlah tuh. malas aku cerita dan ingat-ingat. apa pun sangat sakit bila kawan kita seperti menjauhi kita. aku bukan buta. aku ada mata, ada hati, ada telinga, macam2 aku ada. terima kasih Allah kerana mencipta semua ini ke atas diriku dan semua orang

Leave a Reply

