tak tahu tajuk

bismillah.

tadi bercerita2 dengan kakak dan adik aku kecik. kala itu aku baru habis membaca kalamullah. tiba bukak cerita, “kalau kamu di dorm ko pandai jg baca al-quran ka kakak?”

itu soalan yg aku tuju dekat kakak aku. bukan apa, bukan mo berlagak alim. aku pun bukan jg orang alim. orang biasa sahaja. banyak melakukan kesilapan pulak tuh. mental disorder lagi orang kata. ermmm..just like curiousity-kills-the-cat. kakak aku kalau d rumah jarang pula aku nampak dia baca, hari2 dengan Korea dia. aku pulak yg fed up tgok dia yg sangat melekat dengan korea dia tuh. ermmm

“selalu” ย itu jawapan kakak aku. selalu dia kata, kebanyakan selepas maghrib. Kekadang rum8 aku pandai ikut tuh. kakak aku kata, bahh baguslah kan, dalam diam kita membawa orang buat baik menuju kebaikan. Mungkin tabiat kakak aku yg membaca alquran selalu lepas maghrib tuh membuka mata hati rum8 nya. ๐Ÿ™‚

#inilah pemandangan yg aku selalu lihat d luar tingkap bilik sewaktu aku part 5 dulu indah memang indah. hari2 menghadap laut dan kapal2 yg berlabuh memang tenang. ๐Ÿ™‚ thats y i live LAUT so much โค

terus teringat sahabat aku Eza, kami belajar sama-sama. Ha ha. bila ingat itu, manis rasanya. kenangan. Bila kita ada ilmu, jangan siakan. ajar orang lain, insyaAllah ianya akan berkembang dan memberi manfaat kepada kedua2 pihak kelak. ย ๐Ÿ™‚ dia kata dia suka dengar aku baca al-quran. dulu, waktu part 5 kalau mood baik sangt aku pergi aca al-quran sambil menghadap laut. woww rindu.

dia kata dia pun mahu belajar al-quran. Baiklah. nanti bawa iqra. aku kata Alhamdulillah, dia bawa juga. Pembelajaran di mulakan dengan cara membaca huruf2 jawi. kita ni kalau mahu belajar benda macam ni, tidak perlu malu.

Malu bertanya, sesatlah jalan kita. Malu bertanya tidak lah kita tahu. Mahukan kita menjadi jahil selamanya? Selama kita hidup ini, kita di sarankan untuk membaca dan mendalami al-quran. Inilah masanya. selagi kita masih bernafas d muka bumi ini, selagi kita ada masa. ‘study’ lah alquran. ๐Ÿ™‚ insyaAllah.

 

 

Leave a Reply

