2 posts in a day~

bismillah.

hari ni aku mengada2 lagi mahu meng-update entry. Since aku guna lappy adik aku secara terangan-terangan, bukan rahasiaa sangat. jadi aku ambik la peluang keemasan ini. #emas lah sangat. disebabkan di Sabah jam 6 matahari dah mula mengintai2 cahayanya di balik gunung ganang yang tinggi  dan di sini pulak masih hitamm pekat, subuh pun lambat sangatt, jadi aku ambik peluang ni untuk on9. ok panjang mukadimah aku.

kelmarin aku ke genting highland berjimba-jimba dengan keluarga aku. gila best, tapi kabus banyak sangat. udara sejuk sangat, nasib baik aku punya badan punya jacket semulajadi jadi tidak lah aku kesejukan sangat sepertimana orang kurus keding. Ok lemak. kau berguna juga akhirnya kepadaku~ yehaa. kau berguna di saat yang aku tidak sangka.

main itu, main ini. paling aku suka main pirate ship dan corkscrew kot? pirate ship tuh yg berayun2 yg corkscrew tuh roller coaster lah tuh. Gila best. nasib aku muat. kalau aku x muat. mau aku bunuh diri juga dekat genting tuh. OK fine, aku memain ja. akal aku masih waras untuk hidup, mati bunuh diri bukan jalan yang terbaik. JANGAN PILIH JALAN HITAM. auchhh paling best main Corckscrew lah.

waktu kecik dulu selalu tengok dekat TV. Genting Highland! wahhh bila la mahu pi sana. Alhamdulillah. Akhirnya sampai jugak aku ke sana. Baru selalu angan2 main roller coaster. Ohh sungguh kebudak-budakan aku. Ohh perasan budak2. akhirnya aku termain juga benda tuh. Lepas ni xda lah lagi apa tujuan aku pi semennjung ni. dah merasa main roller coaster cukup. Gembira da aku. #eh bapa kata “bah nanti kalau kau sampai Genting tuh kau pi cium tanah dia” hahah lebih2 bah bapa aku kalau buat lawak. tapi mmg lawak pun.

kakak,abang,adik naik lambat. aku dan kechik duluan. hehe

OK nampak ka kesiokan muka adik aku tuh si Abang paling depan.. dia kan, apa2 yang dia naik tiada perasaan kono dia kata. auuhh aku tidak percaya. hahahha. Adik aku yang last pulak, actually mana boleh naik benda ni? minimum hieght is 140cm. But my brother here isn’t 140cm above, but he’s under 140 cm. nAsib selipar kampung2 yang dia pakai, tinggi. sampailah naik 0.5cm sikit. terus dia dapat naik. sampai 2x oh dia kena sukat tinggi dia. Diragui. Sebenarnya mmg patut diragui pun. dia 13++ tapi dia hantam sahaja naik. maw juga naik yan macam remaja punya, sedangkan kalau kami mandi swimming pool mana dia mahu mandi dekat bahagian kanak2. ikut jugak berendam berenang2 dengan kami di bahagian dalam. baru kalau berenan malar mahu menyangkut di bahu pulak tuh. kacau orang berenang. parasit kami panggil. ahhahaha. ok adik memain jak tuh. :p

OK Entry ini sikit gambar, sebab aku malas mahu cucuk memory ke laptop ini.  emm apa lagi? yng penting today, maw pi beli barang. Sebenarnya kalau aku budak2 lagi sekarang mesti aku eksaited sangat kalau ke KL. tiada perasaan aku sebenarnya. sama ja dengan KK, cuma sini makanan dia aku rasa mahal. terutama makanan laut. di sabah, murah ja. mungkin kerana kekurangan benda fresh. datang lah ke sabah readers, makanlah ikan, udang,ketam, sotong, kerang, siput sepuas2nya dan anjing laut juga. #ehhh dan bangunan tinggi2 dan opkos, bahasanya sangat berbeza dengan Sabah.

Di sini memang aku kalau boleh kurangkan bercakap. sebab aku malas mo cakap semenanjung. Gila lawak kali aku cakap semenanjung. Kena kasi ketawa nanti. Sedangkan aku cakap semenanjung dengan orang sabah yg pandai cakap pun aku kena kasi ketawa, apatah lagi orang semenanjungkawan aq bercakap. ohhh kali lahhhh. hahaha. tapi di kelas dulu bukan mengada2 lagi cakap semenanjung dengan kawan2 main2. haha 😀 kalau aku best main2 cakap semenanjung dengan kawan2. hihihihi rindu kamu. Jauh di mata dekat di hati. Owezz 🙂

Leave a Reply

