AHA’

bismillah.

seperti yg sedia maklum, aku bersama family tengah bercuti-cuti sabah semenanjung pada minggu ini. jalan sana, jalan sini. Yang penting PAlace Hotel tempat kami menginap ini, malam-malam ada satu buah lori lah yang mengangkut selori durian yang kalau kau makan kompom kau kanyang 44hari.  malam-malam saja dia datang. sekian.

baru tuh ada pulak wifi dia. haram jadah. patut lah mahal. dekat bawah tempat beli belah. Aha’ mitu ko’ iko bana pan jomo kaling taw. Ikoooo banaaaa (sila baca dengan nada semangat). Amun kiti ngenda ta kuanan (aku hantam ja ni, aku mana tahu kanan dalam bahasa bajau, kesian kan?) un pan gai mitu.  amun kam ngenda ta gibang, un pan! gai no tek mitu,sasak pan tempat tuh lek gai jo. haha :p

ohh ok, cukup dalam bahasa bajau. Kelmarin kan aku pergi membelek2 benda dekat MYDIN. tengah2 aku seronok2 tengok LIPBALM ni, ada pulak makcik ni bawa aku bercakap.

MAKCIK : “iNI untuk pakai dekat luar je kan??” kat makcik itu sambil membelek2 gincu/lipbalm Nivea.

Aku : ‘Matilahh dia bawa aku cakap semenanjung’. Aku cakap dalam hati.
“aaa ahhh, yang ni untuk baikkan bibir”   aiseh pandai pun aku cakap muahahah geli hati aku sendiri. sambil
akubagisenyuman seikhlas hati semurni jiwa dengan makcik tuh.

MAKCIK : ” Ohhh baru nampak, ingat nak belikan untuk anak gadis makcik. Untuk remaja lah kan?” makcik tuh tanya lagi.

Aku : “AHA’ “ok haremmmmmm. macamana pulak aku boleh tercakap bajau dengan makcik tuh.Aduhhh malu aku. nasib dia tdak sedar.  nasib juga Aha’ dengan a ahhh macam diorang selalu sebut tuh hampir sama. Lepas aku cakap tuh baru aku sedar. dan geli hati seorang-seorang.

 

ok itu sahaja certa aku. tidak lah sensasi manaaaaa bahhhhh~ ILove You Sabah. sebaik2 tempat orang , baik lagi tempat sendiri. 🙂

 

Leave a Reply

