Buang semuanya

bismillah.

seperti hari2 biasa aku di rumah. duduk di rumah. aku lagi suka. tapi jangan lah ikut pemikiran orang yang ‘sakit mental’ macam aku ni. seharusnya lepas menganggur ni carilah kerja yang sesuai dengan diri.  ヾ(︶ᴗ︶)ノ゙ jangan macam aku yang rasa lagi bagus duduk rumah. sobss sobsss Y_Y

Sekarang dah hilang dah. apa yang hilang?  Ads/iklan dalam belog. Itu menunjukkan yang saya malas dah dengan komitmen dengan belog. Saya, kalau saya dah bilang malas, memang saya akan tunjukkan saya malas dengan blogspot saya. lagipun saya insan yang tidak pandai mencari duit. biarlah. saya dah buang pun Nuffnang saya. dah lama saya buang, entah ada yang sedar kah tidak. (´・_・`)

mungkin ada orang yang kata, rugi ja berblog tak simpan iklan. kawan saya pernah kena cakap macam ni. Rugi? rugi apanya? tujuan saya berbelog pun sebenarnya dari dulu hanya untuk menulis-nulis mengisi masa lapang. Saya tidak rasa saya rugi di situ. Me just being back to basic.

Kalau ping entry pun, mana ada lagi, sejak beberapa bulan lepas saya dah berenti dah. Saya bukan seorang penulis yang mengejar traffic mengharapkan semua orang baca belog saya. Sampai ping entry dekat semua group blogger yang ada di facebook. Bukan. Nak harap group blogger pun hanya ada dua. Malas mahu join, dan kawan pun malas invite saya. Saya pun memang malas juga.

Privacy. Yeah. Saya sukakan privacy,sebab tuh saya jarang mahu ping entry banyak2 di mana2 group. Sebab privacylah juga saya wujudkan belog saya dekat akaun WordPress ni. Saya akui, WP memang complicated, kawan saya pernah sekali guna untuk belognya waktu dia mula-mula ada domain dulu, saya yang naik pening. Comment pun susah, banyak sangat kena isi. Email segala bagai. So complicated. Then tukar ke blogspot. Blogspot memang senang di fahami. 🙂 senang juga mahu hias-hias belog kalau guna belogspot.  (●´∀`●)  Wp ni yang aku dapat tukar pun hanya backgroud sahaja. sadis kan? tapi kerana privacy saya sanggup.

Yah. insan di atas telah berpindah 70% ke wordpress dari blogspot. :”)

Pengetahuan untuk edit blog guna Wp adalah zero percent. jadi tidak lah dapat hias benda ni cantik2 macam belogpot saya yang saya dah hias unsur kayu2 tuh.  ヽ(^▽^)人(^▽^)人(^▽^)ノ hiahiahiaa 😀

apa pun, aku suka hias2 belog aku dulu. sekarang dah unsur kayu2. aku suka, sebab konon nampak matang.puiii. nampak matang kah Kira or berlagak matang? konpiuss (ノ´ー`)ノ

Leave a Reply

