TULIS BUKAN CAKAP

 

Selagi matahari itu terus bersinar dan terus bercahaya, selagi itulah rasa cinta dalam hati saya terus ada. Terus berharap- Dejavu di Kinabalu.

 

Eheee hello! Ayat di atas aku saja tulis. jangan kamu ingat aku nih bercintan cintun pulak. no no no! *geleng-geleng kepala* Aku nih masih zero, aku bukanlah orang yang gersang sangat mahu bercinta or kawen! bukannn.. aku masih tiada perasaan untuk ke arah itu. masih banyak lagi dalam hidup ini yang lagi penting untuk aku kejar selain dari cinta atau kawen tuh.

Tapi percayalah, ada orang yang kepingin sangat mahu kawen. Kalau itu, aku lebelkan spesis PARAH. haruslah kahwin untuk mengelakkan perkara2 yang tidak baik seperti rogol, zina, fitnah dan sebagainya. kan? betul kan apa yang aku cakap nih? kalau tak tahan nak kawen, kalau berkemampuan. Kahwin lah. Lagi di galakkan dalam Islam C:

Ok out of topic. Sebelum aku pergi mandi nih aku rasa mahu update entry jak. Aku sedar, bagi aku, aku lebih personal di belog wordpress aku nih. Biarlah yang penting aku suka menaip. Kalau aku tak dapat mahu taip apa2 yang aku mahu dekat blogspot. sure aku datang sini ๐Ÿ˜‰

Walaupun aku selalu melalut sini dan langsung tidak memberi manfaat (mungkin), cakap pasal keluarga aku, kawan-kawan aku, kesukaan aku, i means hobby gitueee. Instrumental music. Aku jumpa wordpress aku. Sebab aku kira wp aku nih lagi personal dan private lah kono’. Private kah? =..= *aku rasa prive* iyahh kah iyaahhhhh. aku hantam sajaa. teheee

hemmm..apa mahu cakap lagi yah? ehh aku haruslah guna ayat TULIS bukan CAKAP, sebab aku tengah meNULIS, bukan berCAKAP.

emm apa lagi yah. Ohh ok, kenapa ar kalau aku ย masuk WP aku nih. aku lagi rasa best. Mungkin aku menulis dengan hati yang riang kut dekat sini. *ok tiba-tiba* hahahahhahahaha ๐Ÿ˜€ ย padahal aku selalu menulis rasa hati aku jak dekat sini. *ok tiba-tiba lagi* hahahhaha ^^

Sebenarnya, aku sangat suka berblog. Menulis berkongsi itu ini. Jangan pulak cakap aku kekurangan kasih sayang. Hello? aku rasa kasih sayang yg diberi dekat aku sangat cukup sudah. Cuma itulah aku, aku suka berkongsi cerita aku dalam bentuk penulisan. Lagi free orang bilang. Panjang lebar pun orang mana kesah kan..cuma, entah kenapa aku kalau update entry dekat blogspot aku, aku rasa lain. Mungkin kerana perubahan sesuatu perkara kot.

ini kucing babu aku. anak2 kusing. cumil kannn?? hitam putih tuh aku punya! *pok awal2*

okbai. petang nih kena bawa nenek aku pergi kedai, dia mahu beli tayar basikal. Mula2 dia bawa aku pergi buang kucing. BUANG KUCING NENEK??!! aku tanya nenek balik. Terkejut aku. Terus tak setuju. Adakah mahu buang kucing. Untuk pengetahuan. ada kucing babu aku nih, warna oren. Dia memang jahat. Kalau dia nampak kucing lain dia pi tampar pi pukul ikut style kucing lah, sampai ada yang buta mata dan berlubang pantat. astagaa. memang lah gaya tuh kucing ar, aku dengar cita babu aku pun pening.

Aku tidak setuju dengan aku nih bukan lah apa. Jangan pulak kamu cakap aku kurang ajar sama orang tua kan? tiba2 pulak tuh. Tuh sebab kucing2 di rumah babu aku, nenek aku mana kisah tuh. Dia pi tendang lagi kucing tuh. T_T. babu aku yang jaga selama nih. Bagi makan. Si kucing oren tuh babu aku simpan dalam sangkar. Kalau dia kuar bahaya. Babu aku bagi juga dia makan. 3x sehari lagi. Baik tul babu aku dengan kucing. ย Bila nenek mahu buang kucing opkos aku terkejut. Kisah pulak nenek dengan kucing yang bukan dia jaga tuh. Babu pun ok jak. Nih si nenek mahu buang pi kedai. AKu tidak mahu. Aku tidak sanggup. okbai.

tapi urusan ke kedai kena pergi juga. nenek mahu beli tayar basikal…

#hari nih aku puasa ganti hari ke 5. alhamdulillah. ada lagi beberapa hari! ganbatte me!

 

Leave a Reply

