Teacher sudah kahwin?

Hari ni hari Isnin. Macam biasa, lepas perhimpunan adalah kelas aku. Then, lepas rehat masuk tahun 2 Bestari, kemudian 2 Amanah. Aku suka 2 Amanah. Budak² dia clever, tapi nakal sesetengahnya. Tapi ahh bila aku fikir aku memang suka la kelas tu semua, walaupun bab kontrol kelas aku failed. Bila aku marah baru dorang duduk diam. Ehh mukadimah panjang pulak.

“Teacher sudah kahwin?”

“Teacher ada anak ka?”

“Teacher ada suami ka?”

“Teacher ada boyfriend?”

“Teacher ada teman istimewa?”

Ya robbi. Ya rasul. Bermacam² soalan diajukan oleh anak² murid yang petah bercakap tu. Tahun 2 bah bilang,Aku? kena faham la. ‘ kenapa lah murid aku suka menanya soalan begini?’ T___T yah aku faham orang baya aku mostly (but not all of it) sudah kahwin. Haha. Comel la anak murid ni semua.

Belum. Teacher belum kahwin pun, kenapa muka teacher ni macam sudah kahwin ka?‘ LOL
manalah tahukan teacher. he he he‘ sambil mereka tersengih. Geli hati aku tengok gelagat dorang ni.
teda, manalah orang mahu teacher ni, ndak lawa, gemuk lagi – saja aku cakap untuk tengok jawapan mereka.
teacher berhias, bermakeup² lah supaya ada lelaki suka teacher 😀 ” – Tasya
teacher jangan makan nasi 5 hari! kalau teacher maw kurus. 😀” – Azrien
HAHAHAHAH. Ketawa jak aku dengar jawapan dorang tu. Itu kisah kelas 2 Amanah.

serabut

Minggu lepas dekat 2 Bestari. Aku suruh sorang murid aku Amirah duduk dekat meja guru, sebab di belakang dia selalu kena kacau oleh Suffriey, so baik kau duduk depan. Habis cerita. Tetiba dia pun bertanyakan soalan yang sama. Sambil buat latihan di Activity Book,

Teacher sudah kahwin? – Amirah Year 2 Bestari.
Lepas tu aku jawab lebih kurang macam di atas. Tapi jawapan Amirah berbeza.
ehhh manada, Teacher lawa pun. “- Amirah
yahh lawa pun teacher!” – kawan² Amirah di sekitar meja guru.
Aku? bertambah lah kembang. Sudah badan kembang di kasi kembang lagi hati  ini. Aku ketawa sama dorang.
embah embah yah la, tapi teacher gemuk kan?” – aku
ehhhh teacher, jangan lah cakap macam tu” – Amirah dengan nada ndak puas hati dia kenapa aku cakap diri aku gemuk tapi tu. Lucu bah Amirah.

Bercakap dengan budak-budak memang best. Yang best bila kau jumpa yang macam Amirah ni. Bila aku amati, pemikiran dia ada matang sikit berbanding kawan² dia yang lain. Hari ini dia absent.

Well this is life. Murid aku malar tanya pasal jodoh. Padahal aku sendiri yang malas cari. Xda feeling pun. Biarkan semua itu. Yang penting happy kan? 🙂

Leave a Reply

